Oprogramowanie Meritum zaprojektowano jako rozwiązanie przeznaczone do pracy w spółdzielniach mieszkaniowych.
W jego skład wchodzą obok standardowych aplikacji moduły dedykowane dla spółdzielni takie:
- obsługa członków spółdzielni mieszkaniowych
- ewidencja praw do lokalu
- prowadzenie wkładów mieszkaniowych, budowlanych i udziałów
- kalkulacja stawek opłat nieruchomości
- obsługa funduszu remontowego
Jako jedni z nielicznych na rynku oferujemy rozwiązanie przygotowane od podstaw dla zarządcy nieruchomości - gwarantuje to użytkownikowi odpowiedni interfejs obsługi i funkcje przystosowane do realizacji najważniejszych czynności.
ŁATWE I WYDAJNE ZARZĄDZANIE DUŻĄ LICZBĄ NIERUCHOMOŚCI
Standaryzacja konfiguracji wspólnot mieszkaniowych, zasobów własnych, administracji zleconej pozwala na jednolite przygotowanie sprawozdań, analiz, rozliczeń rocznych czy też windykacji bez względu na liczbę zarządzanych wspólnot/nieruchomości.
ROZWIĄZANIE "SZYTE NA MIARĘ" - DLA MAŁEGO I DUŻEGO ZARZĄDCY
Ze względu na modułową budowę i skalowalność oprogramowanie Meritum jest odpowiednie zarówno dla dużej jednostki mającej rozbudowaną strukturę organizacyjną i zarządzającej wieluset nieruchomościami, jak i dla małej spółdzielni która potrzebuje intuicyjnego, łatwego w obsłudze niedrogiego rozwiązania.
OPTYMALIZACJA PLANU KONT
W zakresie kont księgowych zastosowano zaawansowane mechanizmy tzw. owymiarowania kont księgowych, co pozwala analizować dane z podziałem na budynki, rodzaje lokali, własności itd. bez konieczności nadmiernego rozbudowywania kont analitycznych
ANALIZY KOSZTÓW I PRZYCHODÓW NIERUCHOMOŚCI
Dodatkowo możliwe jest w zakresie obszaru zarządzania informacją analizowanie kosztów w układzie wieloletnim, z możliwością porównania kosztów wybranych budynków, osiedli, kwartałów lub miesięcy itd.
KALKULACJA STAWEK OD MOMENTU PLANOWANIA DO ROZLICZENIA WYNIKU
Planowanie stawek eksploatacyjnych na poziomie każdego osiedla/nieruchomości/budynku, automatyczne rozliczanie wykonania na poziomie kosztów bezpośrednich i pośrednich, pobieranie danych o wykonaniu przychodów z aplikacji Czynsze.
NOWE STANDARDY RACHUNKOWOŚCI - ZARZĄDZANIE MAJĄTKIEM SPÓŁDZIELNI
Z dniem 2015-05-20 wdrożono Komitet Standardów Rachunkowości opublikował zalecenia dla spółdzielni Mieszkaniowych. System Meritum w pełni wspiera spółdzielnie mieszkaniowe w rozliczaniu funduszu zasobów mieszkaniowych, funduszu wkładów mieszkaniowych i funduszu wkładów budowlanych w kontekście majątku nieruchomości i umorzenia środków trwałych.
KONTROLA POZIOMU KOSZTÓW NIERUCHOMOŚCI
Kalkulacja stawki i kontrola poziomu kosztów dla każdej nieruchomości lub osiedla pozwala na bieżąco monitorować wydatków. Zabezpiecza to zarządcę przed problemami ze zbyt optymistycznym planowaniem przychodów.
EFEKTYWNA WINDYKACJA DŁUŻNIKÓW
Wsparcie w zakresie szybkiej windykacji dłużników na początku okresu zadłużenia (do 3-6 miesięcy), zarządzanie windykacją przedsądową (przygotowanie dokumentacji do pozwu), pełne rozliczanie nakazów zapłaty i kwot zasądzonych.
OBSŁUGA FUNDUSZU REMONTOWEGO
System Meritum pozwala na rozliczanie funduszu remontowego od momentu planowania, poprzez ewidencję przetargów, umów i zamówień w formie przygotowania realizacji do rejestracji faktycznego wykonania i faktur zakupu. W efekcie otrzymujemy podział wydatków na określone grupy lokali, szczegółową ewidencję realizacji planu i historię wydatków remontowych w kontekście każdej nieruchomości.