Aplikacja Prawa do lokalu jest dedykowanym rozwiązaniem dla Zarządców Nieruchomości którzy chcą prowadzić szczegółowe informacje o układzie właścicielskim lokali oraz układzie umów najmu niezależnie od aplikacji typu Zasoby Własne. Tego typu podejście pozwala szczegółowo odzwierciedlać zmiany własności i zmiany tytułów prawnym bez ograniczeń jakie mogą nakładać na aplikacje Czynszowe wymogi księgowe.
W kontekście teczki każdego z lokali użytkownik ewidencjonować może zdarzenia, które następnie są przesyłane do określonych stanowisk/aplikacji systemu. Zakres informacyjny zdarzeń oraz ich predefiniowane typy pozwalają dokładnie opisywać/ewidencjonować dokumenty i zdarzenia związane z prawem własności lokalu (umowy najmu, akty notarialne, księgi wieczyste, postanowienia sądu itd.)
Dostępne informacje zawierają zarówno faktyczną datę zdarzenia, datę rejestracji w aplikacji jak i jej wpływ na określone działania aplikacji. Dobrym przykładem jest powiązanie rejestracji wyodrębnień z aplikacją Środki Trwałe. Po zarejestrowaniu wyodrębnienia jest ono wysyłane do aplikacji zarządzającej majątkiem. Na tej podstawie następuje zmniejszenie wartości majątku proporcjonalne do udziału lokalu w poszczególnych składnikach majątku spółdzielni (budynki, grunty, dźwigi itd.).
Jednocześnie w jednym miejscu mamy możliwość przechowywania dokumentów dot. danego kontrahenta lokalu w formie opisu oraz w formie zeskanowanych dokumentów. Szczegółowy typy i rodzaje operacje są dowolnie definiowane przez użytkownika zgodnie z potrzebami organizacyjnymi oraz wymaganym zakresem ewidencji danych.
Aplikacja stanowi jeden z modułów zintegrowanego systemu informatycznego Meritum - nowoczesnego rozwiązania wspomagającego pracę zarządców i administratorów nieruchomości.
MOŻLIWOŚCI APLIKACJI:
- szczegółowa ewidencja historii zmian dot. właścicieli w formie teczek zawierających informacje dot.:
- zmian właścicieli
- zmian najemców
- zmian adresów korespondencyjnych
- zmian nazwisk
- zmian udziałów we własności lokali
- itd.
- współpraca z aplikacją Czynsze w zakresie przesyłania informacji o zmianach właściciela, adresu korespondencyjnego itd.
- współpraca z aplikacją Środki Trwałe w zakresie obsługi wyodrębnień
- współpraca z aplikacją Członkowski w zakresie praw do lokalu członków spółdzielni mieszkaniowej
- szczegółowa ewidencja dokumentów i innych zdarzeń dot. własności danego lokalu:
- zmiany tytułów prawnych lokali
- zmiany umów najmu
- akty notarialne
- księgi wieczyste
- wyodrębnienia lokali
- wykupy lokali
- postanowienia sądu
- darowizny
- uwagi dot. przekształceń
- inne
- przekrojowe analizy i statystyki dot. własności lokali, zarejestrowanych zdarzeń, dokumentów itd.
- eksport raportów do formatów pdf, doc, xls, txt, csv, itd.
- pełna współpraca z arkuszem kalkulacyjnym